CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 7, 2009

Yuran sekolah

Aku rasa antara topik yg paling hot di loyar oleh mak bapak kinek tok would be yuran sekolah. tauk jaklah first day sekolah..macam2 nok dibayar. Member aku nok ada anak komplen..anaknya nok di sekolah rendah hanya bayar RM1.50 jak. Yuran lain lom gik kata cikgu daknya cos tunggu arahan dari kementerian pelajaran. Harap2 jak lah sik perlu dibayar agik. But anaknya nok sekolah menengah lain cerita. Cikgu sekolah ya kutip yuran takaful RM1.50 jak tapi bayaran untuk keperluan sekolah melampau..lebih kurang RM111.00. Aku pun terkejut dgr ceritanya. kata kawan aku tek bayaran ya pakei bayar folio plastik utk setiap subjek, seluar trek, baju pj, yuran koperasi dan banyak gik.

Aku pun heran juak. sepatutnya dak sekolah sik lah perlu kutip banyak ya. Mun barang-barang keperluan ya dibeli di luar, aku rasa jauh lebih murah. kawan aku ya agak marah dgn cdak sekolah. Maka sekolah kerajaan..sepatutnya cdaknya sik membebankan mak bapak mbiak. katanya nok molah komplen dgn pejabat pelajaran gabungan.. bagus juaklah..sak dak sekolah sik sewenang-wenangnya molah perkara sesuka hati daknya. jangan nok mikir keuntungan koperasi jak..pikir2 juaklah mak bapak mbiak yang sik berkemampuan..

0 comments: