CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 13, 2009

kawan lamak..dah insaf..

Malam tadik aku relaks kat Semariang foodcourt. Best juak di sia. Makanan nya sedap. Lom lamak pas nya aku tertangga srg kawan lamak masa aku di U marek. lalu aku negurnya and nanyak beritanya. Kinek toknya kerja dgn salah buah bank terkenal di satok.

Banyak juak lah cerita lamak di kenang balit.Lejuk cerita hal masa U marek lalu aku nanyak nya samada gik aktif berpolitik cos nya tok nang org kuat PKR masa di U. Senyum jaknya nanggar aku. lalu nya cerita yg nya sik terlibat gik dgn politik. katanya sik ada future cos perjuangan kinek tok dah berbeza. Marek nya berjuang nuntut keadilan dsai di beri perbicaraan yg adil tp kinek tok dah lain. Heran juak aku. lalu aku mintaknya jelas gik. Katanya tek, dh nampak ada pergolakan dlman dlm parti. Dh ada individu tertentu ingin nok megang jawatan cos adaa kepentingan. Lagi pun terlalu byk perbezaan pendapat dan ideologi antara daknya dgn pas dan dap. Bagus gik nya nyokong dak kerajaan. At least dak BN ada power nok merubah nasib rakyat. Lalu aku pun guro nya balit. Dah insaf jak geng aku tok. Bagus juak camya cos perjuangan tanpa kekuatan sebenar especially tanpa sokongan rakyat pasti akan menjadi sia-sia.

3 comments:

Kakmim said...

dsai bkn nk memperjuangkan nasib rakyat... nya nk nuntut kuasa k nya dirik pun

Anonymous said...

Kadang2 dak pbangkang tok ada juak bagusnya. Sekurang2nya dpt juak mukak mata dak kerajaan spy lbih peka dgn kprluan rkyat, bkn nya gago hal kperluan dirik pun jak. Masa kempen janji bkn main gik, bila dh menang..buat derk jak. Mala jak ngisi poket dirinya. Mun krjaan lbih prihatin dgn kprluan n kbjikan rkyat..dh pasti rkyat sik akan brubah ati mangkah lmbang dacin ya. Tapi kmk ttap mgkah dacin..sbb datuk nenek kamek mdah, "sidak ya bagus cu...banyak tulung daknya ngan rakyat." Dlm ati kamek, "ooo..tedah datuk kamek tok. Sik ilang2 gik effect brainwash lam palak ya."

Anonymous said...

Kah..kah..kah. Lucu nar jak datuk n nenek kitak ya ko. Datuk kamek sama juak. Nok nama org lamak marek sklah sik tinggi, mana kata org mdah tedah. Generasi kinek tok ney dpt di racun fikiran daknya kedak ya. Semua ada bljar hal2 ekonomi, hal2 politik. Anak kamek nok Ting. 2 ada nanyak kamek ttg topi subjek Sivik nya. "Dlm buku teks tok mdah rkyat Msia ada hak bsuara. Tpi knak rkyat sik dpt komen apa2 hal pmimpin, lalu kenak tindkan daknya??" "Ndak bapak tauk, nak. Kali org nok nulis buku teks ya dah kenak racun juak otaknya," kata kamek. Tekelep2 jak mata anak kamek ya.