CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 17, 2009

kenak..kenak..ndak alah-alah kalah..

Heran juak aku nanggar politik Malaysia. Mun ditanggar di TV or radio..nang sikda lawan calon BN..gerenti menang cos sambutan rakyat Kuala Trengganu semakin tinggi bila rami datang dengar ceramah BN..kononnya...

Adakah rakyat dah lejuk nok ngundi BN or daknya ingin perubahan or daknya dah sik cayak gik dgn wakil BN. Mun ditanggar dari sokongan pemimpin besar kerajaan, bukan main gik hebat wakil bn. Imagine jak muin dah PM dan TPM serta semua Ketua parti komponen BN muji calon BN Kuala trengganu tok nang bagus. Tapi yang peliknya kenak dak rakyat masih lagik sik nok nyokong wakil BN?

Adakah ada sesuatu yang kita di Sarawak tok sik tauk or nang orang di sinun nang nok coba kerajaan baru? Aku pun sik tauk. Mun pandei ada pilihanraya kecil di Sarawak pada masa tok, aku rasa si nuar or ah siang or pak nik gerenti k.o. Orang sarawak sik macam cdak belah nun. walaupun kita nang ingin perubahan tp kita mauk perubahan tok dipolah melalui parti kita pun cos kebolehan daknya nang dah terbukti,. Nang benar, ada beberapa perkara yang sik berapa betul berlaku tp mun dak lain megang sarawak, aku rasa jahanam kita tok lebih-lebih lagi orang melayu cos kita tok kaum yang minoriti.

Mudah-mudahan kita di ctok sik terikut-ikut cara cdak belah nun cos setakat yang aku tanggar sikda pun kebaikkan yang dipolah dak org baru cos daknya hanya meneruskan projek yg dah diapprove oleh dak BN waktu daknya merentah marek. Jangan kita berjudi dengan keharmonian dan kestabilan negeri kita kerana hanya terikut-ikut dgn olah org lain.

2 comments:

Anonymous said...

Bukan apa...kita di Sarawak tok ney berani nukar kerajaan. Di Sarawak tok kan ada 'headhunter'. Head nya sama kaler ngan head aku juak. Tebeliak bigik mata nya kelak mun dak pbangkang menang.

Anonymous said...

Bukan sik berani pok...jaga periuk nasi. Bak kata dak komen2 lain tek, "money is the root of evil". Mun dah jadi evil ney dpt di overtake sebarang. Merik salam pun lom tauk gik dijawap.