CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 8, 2009

Envelop kosong..

Dh jadi kebiasaan..setiap kali cuti sekolah or hujung tahun, maka bnyk jemputan ke majlis org nikah. Bulan ya tek..hampir setiap minggu aku pengilan org nikah. Ada yg sampei 3-4 buah tempat. Oleh kerana semuanya aku kenal..aku pergi jak lah..ada yg di abas waktu malam..ada juak aku singgah ngantar envelop jak.

Nok dijadikan cerita..adik kazen aku nikah bulan ya tek. Gago juak aku waktu ya. Nang rami urang datang. Bila waktu malam.. aku lepak kat rumahnya jak. Mcm biasa..cdak org tuanya gago buka envelop. Aku pun ada disia juak. Banyak juak sedekah org dgn daknya..kat nok 8 ribu. Yang aku sik sedap ati, ada juak urang merik envelop kosong. Kak ya ada sigek envelop di isi dgn kertas kosong. Aku rasa perbuatan macam tok nang sik patut berlaku. Mun dah sikda duit, si perlu lah nok merik envelop kosong. Sikda org melarang kita pengilan. Aku arap perbuatan mcm tok hanyalah isolated cases jak. bagi cdak lain nok sik da duit pakei pengilan, pergi jak. Cukuplah kita datang pengilan dan mengucapkan ucapan yg baik-baik dari berik envelop kosong.

4 comments:

MakModen said...

aok lah.. bok kak baca lem news ari minggu ya tek.. bukan setakat merik envelop kosong.. agik ngkah kertas kosong muak juak.. tok ada gik ngkah tisyu kak pakei lem envelope ya.. bok bok kempang ati.. bagus gik boh berik terus...

ross said...

kamek singah kat blog kitak juak..kmk nak jadi follower ktk..bole sik..???

Kelebar Malam said...

Tq to MakModen n ross krn sudi singgah dlm blog kamek. Sememangnya byk nok dikongsi dgn rakan-rakan pembaca khasnya member2bloggers. Well..masih ada gik ruangan pakei kamek naroh bunga ross..
salam..Thankz..

Anonymous said...

sapa gik nok molah kedak ya mun bukan org melayu...org kita lah ya. sik penah aku nengar di rumah org bgsa lain kawen ada nrima envlop ksg.