CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, January 7, 2009

Lamak sik jumpa

A'kum. Lamak aku sik posting dlm blog aku tok. Mcm2 jak masalah aku. Mula2 komputer rusak. Kat nok sebulan dipolah. berapi juak rega ngaturnya. Bila dah ada komputer, line internet gik rusak. baruk ari tok dpt diatur.

Time sik berkomputer, puas juak aku coba nok g ke kedei internet. tauk jaklah time cuti sekolah, kedei ya sentiasa penuh. Aaku rasa cdaknya berambeh terus di kedei ya kali. sik pernah ada kosong. bila ditangga, kebanyakkan cdaknya mbiak sekolah umur 10-15 tahun. kebanyakkan daknya main internet game. bagus juak cdaknya disia dari melepak sik tentu pasal. Tapi mun dah berhari-hari ngabuis masa disia, sik juak bagus.

mun masa daknya dipakei utk ulanghkaji mata pelajaran sekolah, kan bagus. Aku rasa mak bapak daknya patut limitkan masa anak daknya ngabis masa berinternet. sepatutnya masa cuti ya digunakan utk menyiap diri utk menghadapi persekolahan yang akan datang.

0 comments: