CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 9, 2009

Traffic jam

Teruk na juak pagi tok tek. Aku kira nok turun awal pg tok tek coz nok nyiap kerja ari marek. Byk gilak file yg belum di update. kat area aku tok ok kit. Tp Bila dh sampei ke jeraya besar, ya Allah..aku rasa lebih 2 km kereta beratur. Mula-mula cool jak aku tp bila dah sampei setengah jam lekat di spot yg sama , mula lah ngereco. Bertabun-tabun sumpah keluar. Dh lah ari ujan, jeraya licin, air bertakong di tengah jalan, jalan sigek lane jadi dua tiga igek lane..makin bertambahlh panas.

Bila aku sampei kat punca jem ya tek, lalu aku rasa sgt bersalah n berdosa. Ada sigek kereta lamak mati tgh jln. Dlm nya ada beberapa mbiak kecik dng mak nya ..kali.. Drebarnya coba nok nyurong kereta kedirik. Kesian na aku nanggar. aku pun berenti tepi jln. Aku pun keluar coba nok nulong nulak kereta ya ke tepi. Pas ya ada lah tiga org hamba Allah turut berenti n nulong nulak kereta. Alhamdulillah..dpt juak kereta ya idup. Bertalu-talu org pun kereta ya ngucap terima kasih dgn mek org. sempat juak lah aku nanggar cdak nok dlm kereta. ngikut kata perempuan dlm kereta ya tek, cdaknya bergaut nok ke spetar cos anak nombor duak dtg lelah.

Pas aku pun masuk ke dlm kereta n terus ke petronas. baju aku nang lebur. Dah lh sikda spare dlm kereta. Aku pun tepon dgn bos madah aku lambat kit dtg ke opis cos kak nulong nulak kereta rusak and nok nukar baju kerja. Bos aku mcm sik cayak jak, tp aku sik peduli cos aku madah benar. Aku harap, mun kita ada tertanggar org dlm kesusahan, coba-cobalah nulong daknya except mun keadaannya meragukan. Takut juak urg ngambik kesempatan nok merompak kita.

0 comments: