CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 23, 2009

Dikit gik kenak tipu..

Dua tiga ari ya tek alarm kereta aku ada problem. Tengah berjalan pandei berbunyi. Bila di check, bateri, plug gik bagus. Pas ya aku pun gi ke kedei eksesori. Kata daknya alarm sistem aku rosak dan perlu diganti. Bila aku nanyak rega, kata daknya rm80 jak. Setujulah aku. Lom lamak pas ya daknya madah central locking pun kenak tukar juak. Lalulah aku mula suspek something. Apa lagik, aku pun madah sik jadi. Pas ya aku pun cabut.

Nasib baik lah adik aku pandei ngatur kereta. Aku pun callnya. Bila di check oleh adik aku, kerosakannya sik banyak dan sik perlu nok nukar alarm system dan centrasl locking sistem. Lepas ya tek dicabut nya sigek butang di bawah laci kereta. katanya putang nya dah jam. Kelak nya nulong modified. Pas ya kereta aku sik da masalah gik. Bunyi alarm gila ya pun sikda gik.

Bila dikenang peristiwa ya tek, teringatlah aku dengan kata-kata datuk aku waktu nya agik idup marek. Katanya.."kaum @#$ ya nang dilahir untuk 2 perkara-nipu dan berjudi". nang benar katanya. Hampir semua daknya berperangei macam ya. bagi daknya, sikda halal haram cos semuanya halal.

4 comments:

Anonymous said...

I tauk bangsa ney nok dipadah u. Sidaknya nang kontrol ekonomi kita. Mun kita sik berhati-hati, suatu hari kelak kitya akan merempat di bumi sendiri dan sidaknya jadi tokey kita sampei ke mati.

Anonymous said...

That's why kita sik dapat nok ngundi dak PKR cos ketuanya jak melayu tapi bos-bos lain semuanya orang cina.

Anonymous said...

Aku setuju dgn u pok. PKR sik dpt diberik muka. Silap ari bulan, negeri kita jadi singapore junior.

kak_ross said...

sejarah kamek dolok penah ngembak (pandu bah) keta sorang dirik sepanjang jeraya bebunyi HON..malu rasanya dituleh urg kat sebelah nyebelah jalan...bak muka eksen jak lah sampey kerumah terus cabut wayar palak beteri jaklah..yalah padahnya mun ompuan drive keta sorang2..sik tauk pa2 jak gik...