CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 18, 2009

musim paling aktif lagi produktif..

Aku tok bukannya pandei gilak hal macam tok tp aku nok kongsi sigek cerita yg aku dpt di pasar minggu pagi tek. Lepas berbeli bekalan pakei minggu tok, aku ngan member aku makan tghari di dayang food corner. Boleh tahan juak tmpat tok.

Tgh kamek empat makan, adalah dua org yg agak berumur duduk makan di meja sebelah. Mula2 sik juak aku heran tp lamak-lamak sik tahan juak aku nok nengar cerita nya duak. Nang lawak mlah pakcik nya. Byk2 ceritanya duak ada sigek yg narit perhatian aku. walaupun cerita lawak tp mun di pikir betul2 ada juak lojiknya. Mula2 nya nanyak membernya tek kenak org melayu suka nikah hujung tahun? Penin juak kawan nok jawab. Jawapannya cos cuaca sejuk and sik perlu pasang kipas angin. Sekurang-kurangnya jimat juak letrik. (benar juak kata org tua tok)

Pas ya tek nya nanyak kenak banyak gilak nembiak lahir bulan antara bulan7, 8 dan 9? Sik juak kwnnya dpt jawab. Org tua pun madah jawapannya ada kaitan dgn soalan pertama. Lalu lah nya duak tek ketawa macam mbiak bujang.

Selepas aku dgn member selesai makan, sorangmember aku molah remark, lepas dgr ceramah di kedei tek, dptlah dipolah kesimpulan bahawa musim hujan tok adalah musim paling aktif lagi produktif..he..he..

2 comments:

Anonymous said...

bukan ajak aktif & produktif pok, beg duit pun makin kempis, ne dak, mala ajak tunggal menunggal nak nikah, x nak ngulur x nyaman ati, udah ya mala molah kerja nikah ari sabtu, mun cdak kerajaan ada juak cuti, mana nak kerja kompeni ya ne ada cuti ari sabtu, arum bulak cuti abis utk ngagak kerja nikah, a tek...tek...tek...

Anonymous said...

nang ada..auklah, cobalah molah hari minggu kah ari cuti besarkah..baruklah sik gago nok ngadap bos mintak cuti.