CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 22, 2009


Entri kali ini adalah sambungan kedua dari entri asal iaitu “Kerasukan Jin”. Semoga anda mndpt iktibar dirinya…

Perlindungan daripada kerasukan

1. Sentiasa berzikir dan bertaqarrub kepada Allah dengan membanyakkan zikir sebab org yg bertambah dkt dgn Allah akn semakin dijauhi dari gangguan jin
2. Mengucapka “Bismillah” di setiap kesempatan khususnya pd waktu;
 Melompat dr tpt yg tinggi
 Menemui sesuatu d atas tanah
 Memasuki tpt yg menyeramkan spt tpt gelap dan kosong
3. Tidak membunuh ular d dlm rmh kecuali telah meminta Allah agar ia keluar
4. Tidak mndgr nyanyian atau seruling (meransang nafsu) yg dpt mengundang dan menimbulkan zina.
5. Tidak memandang wanita dgn nafsu dan tdk berdua-duan dgn wanita yg bkn muhrimnya krn ia merupakan tali syaitan yg dpt menjerit manusia
6. Sentiasa menjaga solat
7. Jgn tinggal d rmh kosong, kolam, perkuburan dan tpt kotor yg lain.
8. Jgn solat d dlm kandang unta atau mana2 binatang ketika matahari terbit dan terbenam
9. Jgn bersendirian apabila berjln d kawasan yg sgt luas spt pdg pasir. Jika terpaksa, sentiasa berzikir kpd Allah sbg perlindungan
10. Jgn kencing d lubang binatyang
11. berwuduk dan berzikirlah sebelum tidur
12. Jgn menyeksa, menyakiti atau membunuh anjing atau kucing
13. Hindarilah perbuatan maksiat sebab ia akn menjauhkan diri dpd Allah dan mendekatkan diri dgn syaitan. Perbuatan maksiat ialah senjata yg paling ampuh bg syaitan.

Dipetik dr buku “Penangkal SIHIR dan gangguan syaitan” tulisan Muhamad Aiman Al Fathi.
Bersambung……(Pengubatan Kerasukan)………. tungguuuuu……..

11 comments:

Khairul Antasha said...

wah.bagus info tok...

SRISUFI said...

nauzubillah...hurmmm makaseh info tok...sigek juak kamek pernah terbaca misalan kita sendawa sik bersebab dengan kerap ya tanda ada jin dalam badan...kamek sik ingat sumber nya dari siney...


(awaard kamek dah amik, lum publish...makaseh mr n mrs kelebar.)

Kelebar Malam said...

khairul,
nya lah nya...suk juak mek baca buku tok..mcm2 ada...

srisufi,
ish..ish..ndak lah kmk berani seredar byk2 ko...jin lain sikda kali tp jin biru mamee kali juak cos slalu gilak makan...heee

sama-sama sri...semoga hari2 kitak disinari pelangi yang indah dan wangi...

MariaFaizal said...

Great reminders bro!
Have a pleasant weekend.

Kelebar Malam said...

MariaFaizal,
same goes to you...enjoy and relax...

Ms Tikot said...

Cney ktk beli buku ya Mr Kelebar? kmk maok beli juak. Dah 2 minggu tok kmk menyepi knk agk org ya. Tp kmk tgh berubat kinek tok. Alhamdulillah ok juak rasanya dah.

dukunlintah plk said...

rasanya rami urg piker jin tok sidak antu nok betandok rupa pelek2 tetak ngekek suka diam tempat sunyek keluar malam2 ari dan yang suka menakut2kan kita.. tapi sidak lupak yang sidak setan/ jin nok sentiasa menggoda kita di mana berada pun tergolong dalam kategori tok juak.. wallahu' a'lam..

Kelebar Malam said...

ms tikot,
buku ya kmk beli kat salah sebuah kedai buku d e-Mart matang jaya (rm10.90 jak). Kmk rasa panduan dlm buku ya mudah d fahami dan senang di ekot. semuanya guna ayat Al Quran. Insyaallah ktk pasti akan dpt menewaskan cdak2 nok ngaco ktk lak...
Kmk duak laki bini berdoa agar ktk cepat sembuh...

"a'uzubillahiminassyaitanirragim..min hamzihi, wa nafsihi, wa naf ghihi" (aku berlindung dari syaitan yg direjam, dan godaannya, dan nafsunya dan tiupannya..)

dukunlintah,
nang benar, jin dan syaitan boleh menyerupa apa2 jua bentuk dan boleh berada d mana, maka kita mestilah sentiasa berhati-hati dlm setiap perbuatan, percakapan dan tingkahlaku kita. semoga kita sentiasa mendapat perlindungan drp Allah, Tuhan seru sekalian alam..

suhaimina said...

bagus nyer info u ni.. thnx u..

Ivy Metaga said...

hehehe..gambar ya bah, monster biru, mun semua jin cute2 cam ya, cam ney ohh..hihi gurau jap..

err..pernah kmk dgr mun dalam hutan sik bole juak kencing2 sebarang2 nak..??..

Kelebar Malam said...

suhaimina,
makseh...utk kebaikkan bersama..

ivy,
heeee...mun antu cute kedakya, rasa2nya rami kita tok nginangnya d rmh (jd pet) tp mun nya lapar...eeeee...seraaaaammm..

benar ivy, sik boleh nok mancit sebarangan...takut2 kenak dal semandin tgh lepak...heeee....