CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, May 12, 2009

Apa dah jadi......?


Petikan dari Utusan Online hari nih...apa dah jadi...no commento...yg utama, kepentingan rakyat mesti dijaga..

Mohammad Nizar sah MB Perak

Oleh AMIRUDDIN HARUN dan SUWARNI MOKHTAR
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 11 Mei - Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) hari ini memutuskan bahawa Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin adalah Menteri Besar Perak yang sah.

Keputusan Hakim Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim itu sekali gus menamatkan krisis politik antara pakatan pembangkang dan Barisan Nasional (BN) yang telah berlarutan sejak tiga bulan lalu.

Bagaimanapun keputusan tersebut masih belum muktamad kerana Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir yang dinamakan sebagai responden dalam permohonan itu masih boleh mengemukakan rayuan di Mahkamah Rayuan.

18 comments:

naurah makwa said...

alamak..teruknya my negeri..huhu..semua orang giler kuasa skang ni..hancuss

atty's said...

tu ler pasal..semua gilos kose..rakyat lak camner??

Ady Syam said...

KUALA LUMPUR 11 Mei - Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) hari ini memutuskan bahawa Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin adalah Menteri Besar Perak yang sah.

dari rakyat untuk rakyat...

Ms Tikot said...

Gila juak cdak tok eh. Gila kuasa....

Kelebar Malam said...

naurah,
nak wam mane..kepentingan rakyat diketepikan..semoga Allah melindungi rakyat negeri Perak dari apa-apa yg tidak diingini..

atty's,
haraps-haraps taks nlamas masalahs nis...

ady,
semoga rakyat perak bersabar dgn kemelut politik yg berlaku..

ms tiko's,
nang juak ko...sikda sapa yg nok ngalah...semua nok berkuasa...nasib bait lah kita d ctok sik kedak ya...

Si Penconteng said...

Eh, duhal lom setel juak cita tok gik tek. Sampei juak gila power ya.

Ivy Metaga said...

hmmm...macam ne lak kmk bole terlepas cerita tok oh huhu

Kelebar Malam said...

si penconteng,
bila dah gila kuasa..macam2 cara jak akan diguna..hendak seribu daya..

ivy,
nang ada ktk ivy...memang sik nanggar siaran berita or baca local news... cerita ttg ktk menang peraduan nagaperang pun ada kuar dlm paper..heeee...

mr coklat said...

dulu BN kate PR gila kuasa.. loni bile PR dh menang dlm perbicaraan, BN plak yg zahirkn diri mereka gila kuasa.. tp mmg betul pon.. hehe..

dukunlintah plk said...

malas nak komen lalalalala..

amu mejie said...

mamak, teh tarik setengah!!

mamak : x bleyyy!! nge~

Kelebar Malam said...

mr coklat,
itulah politik m'sia masa kini...hendak seribu daya...

dukunlintah,
bagus gik kedak kita ctok...perangei gila-gila jak...wakakakaaaa...

amu mejie,
wa caya sama lu lah bro...

anak laut said...

salam..


tq singgah dan sudi bagi ulasan di anaklaut blog...komen anda sanagt dihargai..

SRISUFI said...

salam bro...

Hurmmm...

yalah...bila mahkamah dah sik berfungsi dengan bagus jadi kedak tok lah. Persoalannya ada lagi kah mahkamah yg adil kt dunia tok? Entah...politik oh politik..sik difikir kita perlu mikir...pening oh pening


~upss kamek sik dpt ulas lebih2 bro..heheh

Kelebar Malam said...

anak laut,
sama-sama..semoga persahabatan di alam maya berkekalan..

srisufi,
susah juak mok jawab...nok dpadah ada, mcm sikda..nok dpdh sikda, mcm ada.. nang ada dak tok..

irbika said...

tak ku sabar nak tahu keputusannya! yang penting negeriku ini aman damai...amin!

Kelebar Malam said...

irbika,
semoga doa ktk dimakbulkan Allah..

amu mejie said...

sahsakit...sahaha..sahih...hehe~ drama kita wajah kita... bila org gila berkuasa..maka kita perlu gila untuk merampas kuasa dr org gila ni...he~