CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, May 16, 2009

Doaku untukmu...guru...













Ya Allah Ya Tuhanku

Aku menadah tangan padamu
Aku merendah diri dan memohan padamu
Aku menangis dan merayu padamu

Engkau angkatlah martabat guru-guruku dan sekalian yang ada
Engkau muliakan kedudukan guru-guruku dan sekalian yang ada
Engkau beranikan semangat guru-guruku dan sekalian yang ada
Engkau berilah ketenangan serta kebahgiaan kepada guru-guruku dan sekalian yang ada
Engkau limpahkan keberkatan kepada guru-guruku dan sekalian yang ada
Engkau murahkan rezeki guru-guruku dan sekalian yang ada
Engkau lapangkan kehidupan guru-guruku dan sekalian yang ada
Engkau lindungilah guru-guruku dan sekalian yang ada
Engkau selamatkan semua guru-guruku dan sekalian yang ada dari sebarang ancaman dan petaka
Engkau jauhilah guru-guruku dan dan sekalian yang ada dari sebarang gangguan jahat samada yang nyata atau tidak
Engkau kuatkan iman guru-guruku dan sekalian yang ada dari segala godaan jahat
Engkau suntikkan kebijaksanaan dan ketekunan guru-guruku dan sekalian yang ada dalam pekerjaannya

Ya allah...Tuhan yang maha Pengasih lagi maha Penyayang
Engkau lembutkan hati ..Engkau bukakan mata hati..dan Engkau sedarkan jiwa insan-insan di dunia ini
Agar mereka menghormati..memahami..menyokong..membantu..dan menyanyangi guru-guruku dan sekalian guru yang ada di muka bumi mu ini..

Amin...

-------------------------------------------------------------

Saya ucapkan Selamat Hari Guru kepada semua guru Malaysia dan d seluruh dunia ini khasnya kepada semua rakan bloggers yang bertugas sebagai guru...Tidak lupa jua kepada semua ibu dan bapa yang mendidik anak-anak agar menjadi insan yang berguna.

12 comments:

MariaFaizal said...

Bro,
Tx for sharing this wonderful DOA.
I'm missing my teachers so dearly.

sony said...

amin...slamat hari guru utk smua..

Felicia F. Ramzi said...

selamat hari guru :)
*mekasih, saya adalah seorang pendidik :)

Si Penconteng said...

Amin... Selamat hari guru ngan suma cekgu!

kucinsiam said...

amin amin..ya robbala'lamiinn..

p/s: swit wife anda..semoga berbahagia selalu

Kelebar Malam said...

MariaFaizal,
No problemo..luv sharing good thoughts and momments..

sony,
amin...semoga guru-guru kita berbahagia hendaknya..

Felicia,
Kmk ucapkan tq ngan ktk krn sudi mengorbankan masa, tenaga dan jiwa raga demi mendidik anak bangsa..selamat hari guru khas untuk ktk..

si Penconteng,
Kmk pun camya juak..kmk harap suma cekgu diberkati kehidupannya..

kucinsiam,
amin...

makseh...tengok suaminya lerrr...kiut terbiut...heeee....

Ivy Metaga said...

selamat hari guru juak utk semua2 guru2 dalam dunia tok...termasuk my mum hihi..

kelebar topi cowboy ya akan di berik ngan ktk, tgu kmk ambik yg fresshhh dari ladang k...fly from lawas hopefully...

Kelebar Malam said...

ivy,
terima kasih........dauuuunnnnnn keladiiiiiiiii.......heeeeeee...... boleh lah kita mukak tim koboi lak.....wakakakakaaa......

amu mejie said...

Allahumma amin... selamat hari murid-murid jugak ye..sian ank murid..tanpa ank murid siapalah cikgu..he~ xdelah..gurau je bang kelebar..he~ tenkiu utk perkngsian doa bermkna tu..

Kelebar Malam said...

amu mejie,
tol juga tuhh..tanpa murid guru takde sapa nak d ajar...ermmmm....aku pon cekgu gak, ajar kucing tangkap tikus.... heeee....

amu mejie said...

mungkin jugak guru leh ajar guru besar..he~ lupa nk bgtau kelebar..sy jugak cikgu..ngajar gajah garu belakang..he~

Kelebar Malam said...

amu mejiue,
lawak..lawak..kah..kah..kah..