CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, March 28, 2009

Nait bulu roma aku....

Aku baruk jak abis nanggar ucapan penangguhan perhimpunan UMNO dan aku sik sabar nok baca entri che det. ney ndaknya, dgn berani Datuk Seri Najib minta agar sikda sapa di antara ahli umno samada yg masih berkuasa atau sik membuat kritikan terbuka terhadap parti. aku rasa ngeredak juak ati tun mahathir cos kita semua tauk nya yg selalu mengkritik kerajaan khasnya pak lah dan khairy a.k.a. budak tingkat 4.

Boleh tahan juak ucapan DS Najib ya cos mengeremang bulu roma aku nengar ucapannya yg penuh semangat dan penuh makna. aku arap semua urg sedar akan pentingnya mendengar suara rakyat dgn menterjemahkannya melalui tindakan dan projek kerajaan. jgn nok mikir ngisik kocek dirik pun jak. bila nok molah projek..nang sikda kompeni lain yg ngambik..nang daknya jak..semoga mentaliti pemimpin BARISAN NASIONAL khasnya di negeri SARAWAK diperkasakan lagi serta mengambil iktibar dari ucapan Datuk Seri Najib Tun Razak, bakal perdana Menteri Malaysia yang keEnam kelak.

Kepada semua petugas-petugas pilihanraya kecil Batang Air, selamat menjalankan tugas dgn penuh integriti dan dedikasi. Jgn mengalah dgn segala cabaran kerana kita sik maok negeri kita di kucar kacir oleh urg luar yg sik tauk ulu-ilir negeri kita. Kepada calon Barisan nasional bagi kawasan dewan Undangan Negeri batang Air iaiti saudara Malcolm Mussen ak Lamoh, jd lah pemimpin yg berjiwa rakyat. Bila anda melihat langit jgn lupa rumput di bumi.

9 comments:

eMBuN_mALaM said...

Kmk suka bila dgr Tun Mahathir nk masuk blt dlm UMNO... UMNO skrg dah kepaloan thp kritikal... ntah apapa jk plan pbgnan utk negara konon...

Si Penconteng said...

Baguslah sidak kerajaan nektok jadi tegas ngan sapa-sapa nok berolah ya. Mun sik, nait palak.

Kelebar Malam said...

embun,
yes, kmk setuju dgn ktk. yg kmk heran, urg yg terang-terang bersalah krn politik wang dh jd bos besar sayap pemuda daknya..

si penconteng,
kmk pun ngarap kedak ya juak supaya kekayaan negara kita benar-benar sampei dan dinikmati oleh rakyat..

Ivy Metaga said...

kmk sik terlalu ikut perkembangan politik..tapi ttg yg jadi org kuat pemuda ya..ada tgk dalm news kat tv3 pasal kes nya..sekali tgk lagi news..ttg nya menang... aik..kompius kmk..

Kelebar Malam said...

ivy,
kmkmpun camya juak..terkejut besar bila dpt tauk nya jadi bos pemuda..
camney urg yg bersalah ngamal rasuah d pilih jd pemimpin..something fishy..

Shitsurei shimashita said...

adakah beliau akan dilantik menjadi menteri kanan sperti lee kuan yew? kita tgu dan lihat. semoga ada hikmahnya.

Kelebar Malam said...

shitsurei,
entahlah..tp lebih elok suruh dia tu relaks kat rumah jer..yg penting, ds najib mesti ada think tank yg power utk merancang pembangunan negara..

SRISUFI said...

Politik adalah permainan catur. Pasti ada muslihat. Pasti ada akal si pembohong seperti watak P.Ramlee dlm madu 3.

Susah utk diluahkan di sitok.
Apapun, SAHSIAH pemimpin sgt penting bukan hanya bersultan di mata dan beraja di hati ajak. Jika maok kuasa, akan dapatlah beban kuasa ya. Kuasa ialah amanah. Amanah pasti ada ujiannya.

Harap apa yang telah terucap akan dilaksanakan. Rakyat adalah bijak memilih siapa yang nak dipilih. Kita bukan katak di bah tong macam dolok gik.


**hanya pandangan dr seorang pemerhati di lorong terpencil**

Kelebar Malam said...

srisufi,
thankz for ur thoughts..
sememangnya segala janji yg ditaburkan adalah amanah yg mesti dilaksanakan, jika tidak..rakyat akan membuat perhitungan..natijah perhitungan tersebut jelas ditunjukkan pd PRU12 yg lalu..