CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, September 8, 2008

Sik tauk reti diuntung..

Tq "the speaker", "Abe Mie" n "Pendekar kenyalang". Apa nok di padah oleh kitak orang nang benar. Kerajaan kita cukup sabar dgn segala kerenah pihak lawan. Walaupun dlm keadaan ekonomi dunia yg sik stabil, kerajaan kita masih dpt memberi bantuan dan sumbangan yang cukup bagus kepada rakyat. Malangnya ada segelintir dari kita tok sik tauk reti diuntung org. Ada cdaknya dpt kontrak kerajaan, dpt kerja dgn kerajaan bahkan mengaut keuntungan melalui aktiviti2 kerajaan tp masih juak nok nyokong pembangkang. Nang sik tauk diuntung langsung. Sidak kerja kerajaan yang bergaji besar, mun nyokong pembangkang..nang apalah.. Kita nok kerja kompeni gaji kecik tok pun tauk reti nok nyokong kerajaan. Mun bukan kita, sapa gik. Makin kita di Sarawak tok, dah lah bilangan org kita dlm kerajaan sik rami, mun di tentang abislah kita. Apa lagi cdak geng PAP junior, makin jadilah cdaknya kelak.
Pasal melayu kah or melanau kah, jgn di persoalkan. Yang penting cdaknya org kita sama Islam. Aku boleh gerenti, mun cdak pr merintah negara kita, rasanya byk berlaku huru-hara. Jd lah kita mcm negara jiran kita. Yg paling teruk, bangsa kita tok gerenti kenak tindas. Kita tanggar jak macam di Perak. Kenak sekolah cina jak diberik tanah n sekolah agama dan sekolah tamil sik di tulong? Hak bumiputera gerenti kenak buang. Dah lah kita jauh ketinggalan dari semua segi dari bangsa lain, mun di buang hak kita terutama sekali dasar ekonomi kebangsaan, abis ceritalah kita. Jdlah kita tuan yg sik ada tanah.
Walau apa pun semua pihak mesti mengambil iktibar dgn perkara tok. Jgn berpeluk tubuh jak. Kita semua mesti rturun padang nerang dgn kwn2 kita kenak kt mesti nyokong kerajaan BN khasnya PBB. Aku sik maok jd mcm melayu Singapore. Dolok pemimpin tp kinek tok apa dah jd? Kepada semua pak menteri khasnya pehin sri cm dan adun2 yg lain, sentiasalah memberik perhatian ttg masalah rakyat. Gunakan semua sumber yang dapat untuk membantu meringankan beban rakyat khasnya nok miskin dan bergaji kecik. Mcm nok di padah aku dolok, jgn terlalu bergantung dgn org tengah atau runners kita sebab kadang-kadang cdaknya suka bebulak. Laporan teruk ditukar jd bagus agar dpt ganjaran yg lebih. Mun di padah terus terang lak, takut kenak buang kerja cos sik pandei ngatur kerja. Bagus nyuruh aku jak..hehehe..
Aku harap semua rakan pembaca blog tok dan rakan2 bloggers yg lain memainkan peranan utk mempertahankan kerajaan kita dari dirampas oleh org lain. Pilihanraya negeri sik lama gik. Aku ada baca blog Abe Mie..wow..pedas..berangat..bersemangat.. Bagus bro, keep up. Aku sik dpt molah mcm kitak cos aku tok lebih sementel, tp aku nyokong penuh perjuangan ktk. Keep it up. Dalam kita berjuang tok memanglah kita akan nerima ugutan, cemuhan dan ejekan dari org. Go to hell dgn cdaknya. Walaupun org nyumpah kita berhari-hari hingga ada yang ingin kita mati kenak lantak lori, tp sik apa. Mun nawaitu kita betul dan ikhlas, nescaya kita akan beroleh kejayaan.
Kepada penentang-penentang kerajaan BN tp nerima keuntungan or gaji dari kerajaan pimpinan BN, jgn lupak diri. Sedarlah bahawa kita sik amanah mun bekerja dengan tuan kita tapi nikam dari belakang. Kerajaan kita dah merik byk keuntungan dgn ktk org..jd..bersyukurlah. Tunjukkan rasa hormat dan terima kasih kita kepada kerajaan kita. Jgn jd hipokrit. Cdak PR ya jgn diharap gilak. waktu tok nyamanlah cdaknya cakap dan berjanji sampei ke langit, tp tunggu jak bila cdaknya megang kelak. Tanggar jak Perak , P.P., Kedah, n selangor. Belum apa-apa dah molah nok sik senunoh. Insaflah.................

0 comments: