CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 10, 2008

6 hari gik..16 September 2008

Macam-macam boleh berlaku dalam masa 6 hari akan datang..perempuan buntin mungkin beranak, kereta rusak, pergi melancong, ngerja umrah dan banyak lagi. Tapi bagi aku yang penting ialah hari negeri kita mendapat kemerdekaan dengan rasmi pada 16 September 1963 dari British. Pada hari ya lah tertubuhnya sebuah negara baru yang bernama Malaysia. Bersama denga Malay, Sabah dan Singapura kita berjaya membentuk sebuah negara baru yang berdaulat.
Dalam masa 6 hari tok juaklah ada orang madah kerajaan kita akan bertukar tp aku rasa sangat mustahil. Bukan senang nok nukar kerajaan mun hanya cuba untuk memperdaya org lain melompat ke parti kita. Mun ari tok nya melompat, esok lusak pun nya akan melompat juak. Ney ndaknya, mungkin habuan yang dijanjikan sik dpt ditepati atau sik lumayan. Bila dah kedakya, melompat balik ke kolam asal. Maka jadilah seperti politik lompat sikatak lompat. Mun umur panjang, dapat buka parti baru chap Katak.
Aku sik percaya perkara tok akan berlaku lebih-lebih lagi mun cdaknya mengharap kita belah tok melompat ke parti cdaknya. Kita tok bukannya bodo. Pengalaman permainan politik
kita lebih maju krn kita telah menghadapi beberapa situasi genting politik spt semasa peristiwa Ming Court atau zaman kebangkitan PAJAR. MP dan ADUN kita bukan sebarangan org nok dipolah cdaknya mcm ya.
Apa yang pasti ialah pada 16 September 2008, maka genaplah 45 tahun Negara Malaysia titubuhkan dan Sarawak merdeka dari penjajahan British.

1 comments:

Unknown said...

Well, aku nang nyokong apa di padah kau pok. Mustahil dak anwar dpt nuboh kerajaan baru wa'ima diberik seratus tahun pun sik mungkin akan terjadi cos kita tauk camney perangai daknya. Apa pun, selamat berpuasa dan selamat nyambut kemerdekaan ke45 tahun Sarawak.