CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, September 19, 2008

HIDUP SARAWAK !!!!

Malam tadik lepas terawih, nang sikda cerita lain di suro..cerita sapp keluar bn lah, anuar dah cukup org lah, pm bertukar portfolio dgn dpm lah dan byk lagi. Tp yg paling hangat ialah camney mun menar kerajaan bn tumbang? macam2 lah pendpt daknya. Ada mdh senang jak, since PM dh megang portfolio Menteri Pertahanan, istihar jak darurat and suroh tentera ambil alih pemerintahan utk sementara. Selepas semua dak pembangkang kena tangkap, baruk beri balit kerajaan dgn BN. Ada juak maok si nuar and geng2 si katak lompat di tangkap makei ISA dgn alasan menyebabkan ketidaktenteraman negara. Ada juak nyuruh cdak sharp shooter nembak jak sapa2 yg coba nok merampas kuasa. Macam2 gik cerita sampei nait bulu roma aku nengar. Mcm benar jak bunyi kerajaan kita akan tumbang.

Apa pun yg akan berlaku, aku percaya kita dpt mengatasi masalah tok dgn bijaksana tanpa menggunakan sebarang tindakan kekerasan. Setakat tok aku rasa kerajaan kita masih lagi stabil dan sik mungkin dpt ditewaskan oleh pembangkang. Mun benarlah ada katak nok melompat, aku rasa lebih baik diadakan pilihanraya umum dgn segera. Sekurang-kurangnya kita dpt mengekang pergerakkan pembangkang cos bila election dipolah, maka semua pihak akan berusaha utk memenangi hati rakyat dgn cara yang lebih demokratik dari terlompat-lompat mcm katak mabok makan tapei.

Mun benarlah krisis kepimpinan dan kekuatan kerajaan semakin tergugat krn masalah si katak lompat, aku rasa wajar pm kita membubarkan parlimen dgn segera dan molah general election dgn segera bagi memulihkan keyakinan rakyat terhadap kepimpinan kerajaan BN. Aku konfiden, BN akan menang lagi kali tok. Beri lah peluang MP dari Sabah dan Sarawak megang jawatan menteri dan penting dlm kerajaan Malaysia . Jangan berat sebelah. Sampei bila kita belah tok nok di diskriminasi dari segi pembangunan dan kepimpinan dalam kerajaan..enough is enough. Sebab toklah cdak nuar dpt eksploitasi pemikiran beberapa pemimpin sabah dan sarawak hingga ada yg terang2 madah sik puas hati dgn pembahagian menteri kabinet malaysia baru2 tok.

Rakyat Sarawak dan Sabah sejak dari dolok gik sentiasa memberi kemenangan besar kpd BN. Sik kira apa jua masalah dan isu cdak di semenanjung ya, kita dictok langsung sik ngambik pot. Tp malangnya segala pengorbanan kita sik di peduli daknya. Aku harap apa yang sedang berlaku kinek tok akan memberi pengajaran yang sgt berguna kpd PM, DPM dan semua pemimpin yg bertanggungjawab dlm menentukan jawatan di kabinet. Berilah ganjaran dan penghargaan yang sepatutnya kepada semua pemimpin dan rakyat Sarawak dan Sabah kerana sejak dari dolok gik kita tok menjadi tulang belakan kerjaan BN dan kita juaklah yang selalu menjadi penyelamat kerajaan BN bila berlaku situasi genting macam yang berlaku sekarang.

Mun sekiranya berlaku general election pada masa terdekat, kita di Sarawak akan memastikan semua calon BN di Sarawak menang dgn majoriti yang lebih tinggi. Jgn biar cdak pembangkang menang cos byk kemungkinan yg sik bagus akan berlaku. Singapore , Pulau Pinang dan Perak menjadi contoh. Coba kita tanggar, sapa yang lebih untung..org kita atau cdak nok bertocang..?? Walau mcm ney sekalipun kita sakit ati dgn beberapa YB kita di sarawak tok, demi perjuangan maruah bangsa dan agama, ketepikanlah buat masa tok. Sama2 kita berusaha memastikan org kita masih lagi megang pemerintahan negeri kita. Mun pandei berlaku nok pelik2 di negeri lain, aku harap kita di Sarawak sik terikut-ikut sebab Sarawak ialah sebuah negeri yang kuat serta memeliki semua sumber yang diperlukan untuk meneruskan kehidupannya.

HIDUP SARAWAK !!!!

0 comments: