CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, September 13, 2008

Kenak rega barang gik mahal..?

Aku tok mungkin sik berapa pandei tentang ekonomi tp sbg rakyat aku sedar akan hak aku dlm menentukan hak aku sbg pengguna. Aku heran, kerajaan dah nurun rega minyak tp rega barang masih gik mahal. Bila di tanya dgn cdak tokei, nya madah stok brg nok di beli makei rega waktu minyak nait dan gik masih byk stok dlm simpanan. Tp aku madah dgn daknya, kenak bila kerajaan ngumum rega minyak naik, kitak org kinek2 nait rega barang sedangkan barang yg dijual dibeli sewaktu rega minyak murah? Sik terjwb daknya.
Dicitok aku rap mana2 member yg maca tulisan aku tok tulong mdh dgn dak berkuasa yang berkenaan supaya ngecheck rega barang2 di semua kedai. Jgn berik alasan sik cukup pegawai. Mun sik cukup, pakei khidmat dak rela pakei nulong. Jagan makan gaji buta. Mun orang sik komplen, kitak org sik molah kerja. Pelik juak mun camya. Jgn tunggu sampei kenak anok menteri or masuk dalam TV3 baruk nok bertindak.
Raya dah dekat dan banyak tokei ngambik kesempatan utk menaikkan harga barang. Lebih-lebih lagik bila pak lah beri bonus dgn cdak pekerja kerajaan. Makin jadilah daknya cari jeraya pakei ngabis duit rakyat. Kamek org yang sik dpt bonus tok yang jadi mangsa.
Mun ada dak masa, pak menteri turunlah padang. Tulon juak negor cdak peniaga mun rega barangnya mahal. Semoga rakyat dpt dibela dari penindasan oleh dak tokei tok.

0 comments: