CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 30, 2009

Berhati2 d jlnraya....


Mangsa kemalangan jalanraya....


Perlukah kita meratapi pemergian insan yg kita kenali pd setiap musim perayaan? Semakin byk kempen keselamatan jlnraya semakin degil pengguna jlnraya utk mematuhi peraturan dan undang2 jlnraya. Walaupiun bilangannya tak ramai tp ianya sudah cukup utk memberi kesan kpd keluarga mereka yg terlibat. Sampai bila pengguna jlnraya d negara kt dpt mengubah sikap pemanduan mereka lebih2 lagi d musim perayaan?.....

13 comments:

JT said...

ya allah. sik sanggup mek menatap lamak2

SEN said...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nyesal bukakkk!

dotblogspotdotkom said...

penyelesaian masalah kemalangan nih senang je.... KESEDARAN setiap orng... kalau tak sedar... tu pasal le bawak motokar macam org gila....

buat le mcm2 peraturan tp kalau tak sedar... tak guna juga...

Ivy Metaga said...

takut kmk tgk badan org ya..., mengerikan

Kelebar Malam said...

jt,
nang dasyat..kmk pun gelik nanggar lamak2...ngutik jak rupa...

sen,
heeee.....satu peringatan jer....

dotblogspotdotkom,
tu ler pasal...kalau boleh, tak payah buat apa2 kempen. Menghabiskan duit rakyat jer...

ivy,
tangan kanannya putus...palak nya putus....eeeeee...bygkan mun "nya" ngagak ktk mlm tok....eeeeee....

Leika Gago Team said...

polah kempen banyak ni, bila attitude sik bertukar mbak keta ngan moto sik guna juak..

patutnya, attitude tok dibentuk dari kecik lagik.

erolnukman said...

syiooo....gila babas tragik!!

Kelebar Malam said...

madey,
nang benar kata ktk ya...

erolnukman,
aok eh...nang dasyat...

Felicia F. Ramzi said...

ohmygod...sik sanggup tengokkkkk

setiasahabat said...

kemalangan nie memang x dapat kita jangka...
kalo kita berhati2...orang lain x berhati2...
dan bergitulah di sebaliknya pulak..

ttp mungkin apa yang dah berlaku itu
dah takhdir yang telah ditentukan oleh ALLAH...

atty's said...

ngeri..nak termuntah kty tgk..huhuhuuh..insafi..

Kelebar Malam said...

felicia,
ermmm...nang dasyat....

setiasahabat,
manusia mudah lupa...

atty,
eeeeeee....naik bulu romaaaa....

eMBuN_mALaM said...

uwekkkkkkkk... seyes... tmuntah kmk ehhhhh... nasib ada plastic beg tek... [T_T]