CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, September 9, 2009

"Sweeping org Malaysia"...apa kata anda..?

SEKUMPULAN lelaki Indonesia mengadakan sekatan jalan haram sambil memegang sepanduk `Maaf Jalan Anda Terganggu : Sweeping Orang Malaysia’’ di Jakarta semalam. Dalam sekatan itu mereka menyoal pemandu dan penumpang seandainya mereka warga Malaysia. - AFP


Ish..ish..ish..dasyat juak dak tok...rasa2nyanya lom gik rakyat Malaysia yg bertindak liar ke atas rakyat daknya yg tinggal d ctok walaupun byk kes jenayah telah dibuktikan dilakukan oleh rakyat daknya pun... Inikah balasan kpd kita setelah kita byk memberi sumbangan ketika mereka menghadapi musibah gempa bumi, tsunami dan byk lg. Well Malaysian, we're what we are and certainly we are well-behave and civilised......very ungratefull of you...jgn krn kesilapan org lain, rakyat Malaysia yg menjadi sasaran. Kepada kepimpinan kerajaan Malaysia, anda perlu bertindak aggressif secara bijak dan berhemah bagi menangani tindakan liar pihak2 ini yg semakin menjadi-jadi...
HIDUP MALAYSIA..HIDUP MALAYSIA..HIDUP MALAYSIA..

14 comments:

eMBuN_mALaM said...

eeeeeeeeee... PALOIIIII... nya jak dpt kmk mdh ttg cdak towk... xsedar dirik numpang... pelik da jak... xsdr dirik...

NURA said...

salam sobat

sukses selalu ya,,untuk sobat.

ada AWARD sederhana untuk sobat,,mohon diterima ya,,di blog NURANURANIKU,trims.

Faizal n Fashitah said...

Biasa la Endon.. uncivilised dan sentiasa bodo sampei bila2 ehek...

sprsunrize said...

Yang lawaknya takde org Malaysia yg ditahan masa "sweeping" tu. Kalaula kita buat sweeping kat sini, memang penuh la 10 lori dengan pendatang2 haram yg ntah dari mana datang ntah tapi benci sangat dengan Malaysia..

Haih.. dunia dunia..

bunga said...

sidak ya sik sedar kedirik.. ya sidak ya mala kenak timpak bencana..

YANG GAMBI said...

Salam, jangan kita salahkan sangat, mungkin mereka itu terdiri dari kalangan insan-insan yang kurang berilmu, fikiran jadi jumud kerana desakan hidup...... akan menerima upah apa sahaja asal dapat mengisi perut.

Sebagai warga Malaysia yang ada sifat sabar, kita jangan hanyut dengan telatah mereka, kita bukan tidak tahu berapa juta yang daif di sana berjuang untuk sesuap nasi...

Kita kena bersyukur kerana kita mempunyai kepimpinan negara yang sentiasa perihatin dengan kehendak rakyat..., jagalah dia jangan sampai digadai oleh menusia-manusia-manusia yang sanggup menjual maruah bangsa dan agama kerana kuasa.

Kita lihat bagaimana peribumi Indonesia kebanyakan menderita kedaifan, tetapi yang mengaut keuntungan kaum asing yang tersngat kecil majotitinya..

Inilah perlunya kita memiliki ilmu agar tidak mudah diperbodohkan oleh orang lain...

erolnukman said...

Setuju apa yang dikatakan oleh YANG GAMBI di atas...
Bagi aku daktok nang benar2 tipikal indonesia..Yang sik pernah keluar @ pun yang langsung sik tauk menauk pasal dunia luar..Yalah susah juak mun dah TERLALU cinta gilak ngan negara dirik mpun..Apa2jak yg disuruh oleh 'orang2besar' semua di ekot wpun benda nak sik bagus..Mungkin faktor ekonomi juak lah..Kesian..Syukur kita diam kat Malaysia.
Tapi aku pasti sik semua rakyat indonesia yang macam tok.Dan sik mustahil ada juak yang terasa malu dengan dunia luar diatas apa yang dah rakyat daknya mpun polah..

dukunlintah plk said...

ya.. hidup yang gambi..ehh.. hehe..
been there few times during previous 'sweeping malaysia'.. tp xda papa.. tok hnyalah segolongan kecil jak.. even urg indon dirik madah sidak geng tukang sapu tok 'golongan kurang pinter'.. media juga memainkan peranan yang besar dlm membesar2kan perkara yg kecil2 tapi dlm masa yg sama menutup perkara yg besar2 umpama menutup bangkai gajah dgn daun keladi..
*upps sudah terlebih hehe..

Ivy Metaga said...

hurmm..mesti mereka yg buat demonstrasi ya sik pernah dtg ke malaysia oh, hanya mendengar kabar angin tanpa melihat perkara yg wujud dimata...
selalu org macam tok ikut suka hati jak panas dan melenting..haihhh..
apa nak jadi..
apa nak jadi..aikk..macam lagu lah pula..

Kelebar Malam said...

eMBuN mALaM,
ermmm....nang juak...

NURA,
Terima kasih atas pemberian tersebut dan salam persahabatan...

Faizal n Fashitah,
camya lah keadaan negara kita lak mun kt membenarkan unsur2 camtok berleluasa d negara kita..

sprsunrize,
tu ler yg herannyer...sungguh tak mengenang budi..

bunga,
mudah2an kita sik d timpa bala mcm daknya..

yang gambi,
betul3...sokong 100%..

erolnukman,
kmk setuju dgn ktk...kita semua patut bersyukur krn dpt diam d sebuah negara yg aman dan makmur..

dukunlintah,
hehehehe...I know what u mean bro....sapa control media, nya akan control minda pembaca...

Ivy,
memang pun...tp kmk suspek mesti ada unsur2 lain yg sik suka nanggar kita tok senang. dan sik mustahil ada pihak yg ketiga yg cuba mencari keuntungan dgn mensensasikan isu tok atau cuba melihat Malaysia sentiasa dimusuhi oleh negara lain...

Titil said...

Ada kamek maca tentang tok lam nius ria. Eran na jak. Tapi nak...pa nak dieran, mek nangga lamak tok rah sinun sikit-sikit, mesti ada tunjok perasaan. Emo kah sidak tok? Terlebeh feeling kah? Atopun idup sinun boring gilak sampei hal kecik alu dihuha-huha? Entahlah.
Spatutnya sidak ingat, tok bulan posa...boh lah sampei gia gilak...

khairul onggon said...

Kesian sidaknya kerana sidak ya sik di didik dan di bimbing dgn bagus oleh pemimpin atau kerajaan sidak.. :)

Felicia F. Ramzi said...

wah, teruk juak oo..lst yr mek gi jakarta agak best fren mek sia.. yalah kerana nila setitik, hbs susu sebelanga..mungkin sik semua dak nya kedak ya, tp kerana percentage tok lah alu jadi busuk nama.. then again, im glad kita di ctok belum sampey tahap jaik kedak ya

Kelebar Malam said...

titil,
betul kata ktk til..coba mbak berzikir byk...

khairul onggon,
kmk pun sik tauk nok madah apa..yg pasti dak tok nang agak emo ngan kt..

Felicia,
nya lah ya..mudah2an rakyat kita sik kedak ya...