CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, August 31, 2009

Aku tak faham...


Kerajaan mengumumkan harga minyak tak naik tp apa yg aku faham mcm lain jer...kalo tak caya baca kenyataan akhbar yg d petik dari utusan online hari nih...ermm...pelik tp benar...

Petrol RON95 ganti RON92, RON97 naik harga

31/08/2009 5:51pm

Minyak petrol RON95 yang menggantikan RON92 dijual pada harga RM1.80 seliter dan RON97 pada RM2.05 seliter mulai esok, kerajaan mengumumkan di sini hari ini.

— BERNAMA



Tiada perubahan harga petrol utama negara - Ismail Sabri

31/08/2009 8:10pm

KUALA LUMPUR 31 Ogos — Tiada perubahan dalam harga petrol utama negara, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau hari ini melancarkan petrol RON95 bagi menggantikan RON97 sebagai produk petrol utama yang akan dijual mulai esok di stesen minyak di seluruh negara dengan harga RM1.80 seliter iaitu sama dengan harga RON97 sebelum ini.

RON97 pula dinaiktaraf sebagai minyak premium dengan harga RM2.05 seliter, manakala RON92 dihentikan pengeluarannya, kata Ismail Sabri.

“Petrol RON92 akan dikeluarkan daripada pasaran memandangkan penggunaannya adalah begitu kecil iaitu sekitar lima peratus daripada jumlah keseluruhan penjualan petrol di negara ini.

“Sehubungan itu, kerajaan telah mengambil langkah memperkenalkan RON95 bagi memastikan pengguna mendapat faedah langsung daripada produk petroleum yang lebih berkualiti pada harga yang disubsidi,” katanya semasa berucap melancarkan RON95 di seluruh negara di sini hari ini. - Bernama

12 comments:

bunga said...

nait nak? limak sen..nait juak yaaa....huhu..

Kelebar Malam said...

bunga,
nya lah ya...mun kedak ya, gerenti nait suma rega brg d pasar lak..dh lah nok raya...

eMBuN_mALaM said...

dak gomen suka2 jk menait rega... yalah bak kata bunga seliter 5sen nait... mun jak seliter ya pat pulang balit seminggu xjuak hal... pelik owhhh... cdak ckp xserupa bikin... sbb ya kmk xsuka mok amik tauk glak hal politik... sbb sbnrnya cdak bkn pedulik pun dgn kita... myk nait, rega brg nait... myk turun, rega brg masih juak sama... huuu... cdak senang lah mdh klak cdak mantau tp xjuak ada... gaji dak beribu2 arum bulak 10 k pun mungkin cecah bah... kita towk nak meli myk keta gk bpikir juak ko... geram indah kmk...

KHaiRuL aNTaSHa said...

mun dah minyak nait waima 1 sen pun..nang konfem rega brg akan nait melambung2....lebih2 lagik musim perayaan..nang bijak..

Ivy Metaga said...

owh..ada naik ka harga minyak....tapi sik naik sgt macam dulukan...

dukunlintah plk said...

maok jak ku berpiket berdemonstrasi ngembak sepanduk d tgh jalan.. tp memandangkan klk kenak tembak ngan meriam aik chemical dan pasya masok jel.. so sik jadi lah.. betekong tidor jak bagus agik owh.. minyak nait, rega barang bakal menyusul nait, telan jak lah.. :(

Kelebar Malam said...

eMBuN,
menar kata ktk...kt urg kebanyakkan tok juak yg nanggung susahnya...

khairul antasha,
ya nang gerenti...tanggar jak lak...rega telur dh nait...mungkin manok ya bertelor makei minyak ron97 kali ooo....

ivy,
kenak kontrol juak lah perjalanan kt...mun sik perlu gilak, iboh jak berjln...heeeee...berkarat kereta dpn rmh...

dukunlintah,
hahahaha...jgn berpiket bro, klk knk tangkap pasya makei loar bip jak dlm sel...heeeee....

Felicia F. Ramzi said...

ndak alah nait. pa sik rm3 terus jak.. sak urg nunok bgnn kerajaan terus..

Titil said...

Mun dah nait rega minyak, alu kembali ke jaman dolok lah kita suma o (berduruk-duruk nait bas). Sekda gago miker minyak. Sekda gago miker serbis keta. Pi, bas tok sik ngantar sampei depan rumah lah. Ehe.

Kelebar Malam said...

felicai,
sabar dong...jgn marah banget...mbao baca yasin....

titil,
bagus gik "car pool"..jimat juak duit tp ya pun mun ada member sama opis diam berdekatan..last2 makei basikal jak...

am-rie said...

kamek pun sik puas ati..harga sebelum pengenalan 1.75 jak..tup2 nait jadi rm1.80..macam sik di subsidi jak..patutnya minyak tok harga lebih rendah lagik..rakyat didahulikan bayar minyak mahal2, pencapaian keuntungan diutamakan..macam hampeh!!

Kelebar Malam said...

am-rie,
ish..ish..ish..byk besabo bro..tebik posa lak...