CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 17, 2008

Jamuan akhir tahun

Setiap hujung tahun aku rasa hampir semua kompeni or pejabat kerajaan akan molah jamuan akhir tahun untuk menghargai staf cdaknya. Kompeni aku pun sama. Setiap kali dipolah, acaranya lebih kurang sama jak, makan-makan, ucapan, beri hadiah dan games utk menghibur hati semua yg hadir.

Tapi, nok molah jamuan tok bukanlah suatu perkara yg mudah cos cita rasa setiap org berbeza. Tahun lalu, kompeni aku molah di Merdeka Palace..semua org komplen cos setiap staf diminta bayar RM50.00 sorang. Nok selebihnya ditanggung oleh kompeni. Macam-macam jak komplen didengar aku..terlalu mahallah..makan sik nyaman lah..ngambik kesempatan duit staf lah dan macam2 lagi.

Jadi tahun tok kompeni aku molah di sebuah local restaurant. Guess what..semua staf komplen..ada madah tempat sik stended lah..sik ada kelas lah..kedekut lah dan macam-macam lagi. Aku pun sik tauk nok madah apa cos aku bayar jak. Malas nok cakap banyak. Lagi pun sidak admin makan nok dihidang jak. Yang lebih-lebih nya kelak cdak staf biasa. Belum abis jamuan..dah berebut nok tapau makanan pakei mbak pulang.

Aku rasa sikap macam tok sik patut ada pada setiap pekerja. Toleransi, bersyukur dan bersama meraikan kejayaan dan kemakmuran kompeni patut disemai dalam jiwa masing-masing. Mun kita semua bekerja keras, aku rasa rezeki kompeni dan secara sik langsung rezeki negara kita akan bertambah. Bila semuanya bertambah, bonus tahunan gerenti akan bertambah.

0 comments: