CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, October 8, 2008

Selamat tinggal Pak Lah..

Keputusan Pak Lah sik nok defend kerusi Presiden UMNO nang dah dijangka semua org. Tp kesian juak aku nanggar org tua ya. Sik kalak srg Presiden UMNO terpaksa mengundur diri walaupun perjuangan belum lagi tercapai. Bila dah sik jadi Presiden UMNO, tentulah jawatan Perdana Menteri akan diberi dgn org lain. Pada masa tok, Datuk Seri Najib adalah calon utama tp dlm keadaan politik semasa UMNO, sapa-sapa pun boleh merebut jawatan Presiden UMNO yang seterusnya akan menjadikan dirinya Perdana Menteri Malaysia yang keenam.

Setakat tok, Tengku Razali jak yang ada menawar diri untuk bertanding jawatan Presiden UMNO. Yang lain lom tauk gik. Kadang2 bingung juak aku naangga keadaan tok. Bayang jak mun org yang bakal jadi Presiden UMNO kelak sik berapa jak pemandeinya dlm ngurus pentadbiran negara, seluruh rakyat Malaysia akan merasa impaknya. Heran juak aku nangga UMNO tok. leka sidaknya gago nok berebut jawatan hingga sanggup berik rasuah agar org lain support daknya. Mun dah diperingkat parti cdaknya molah kerja macam tok, aku boleh gerenti, bila megang kuasa kelak, berani gik cdaknya molah kerja si semperna. Mun dah macam tok, macam neylah rakyat nok percaya dgn kerajaan. Masalah macam toklah yang nyuruh BN kalah teruk PRU12 tok tek.

Aku harap, politik kita di Sarawak tok sik kalut macam cdak di sebelah nun. Mun ahli2 politik Sarawak pun berolah macam ya, aku rasa sik mustahil, cdak BARISAN NASIONAL jadi pembangkang kelak.

0 comments: